För mäklare
Här hittar ni information och material som kan behövas inför kommande försäljningar.
FAQ
- Finns det några planerade arbeten/renoveringar?
Sista garantibesiktningen (5 års) som entreprenören (BoKlok) genomfördes i oktober 2021. Underhålls avloppsspolning i alla lägenheter och schakten utfördes våren 2024 - Finns det några planerade avgiftsändringar?
I en instabil marknad är det svårt att förutsäga om man som förening kommer att behöva ändra avgifterna. I dagsläget är ingen ändring planerad, men detta kan komma att ändras beroende på marknadens utveckling.
- Vad ingår i månadsavgiften?
Värme/varmvatten samt obligatorisk Triple-play (redovisas som en egen rad på avin). - Vilken leverantör har ni av Triple-play? Vilken hastighet på internet och TV-utbud är det som ingår?
Tele2 (f.d. ComHem). Bredband 100/100 via fiber, telefoni samt Tele2's grundutbud av kanaler är det som ingår. - Är det kö till carport och uteplatserna? Om ja, hur många står i kö? Vad kostar en plats?kundservice@parkando.se Telefon: 08-408 396 38 Ja det är kö. Det är Parkando som har ansvar för uthyrning och kan svara på frågor gällande parkering och kötid. Priset är 378 kr för p-plats och 644 kr för carport. E-post:
- Finns det några gemensamma utrymmen utöver soprum och cykelförvaringen på gården?
Nej.
- Finns det några källare eller extra förråd utöver det som finns i lägenheten?
Nej.
- Finns det tvättstuga?
Nej. Varje lägenhet har en tvättmaskin som ingick vid inflyttning 2016/2017
- Finns det någon grovsopsrum?
Nej, grovsopor får köras iväg till Kretsloppscentral. Närmaste finns i Östervik. Kärl för förpackningsavfall finns i det nedre soprummet.
- Den aktuella lägenheten har en uteplats. Vad gäller för den?
Detta ska stå i boendes kontrakt när de köpte från BoKlok och informationen bör således följa med vid överlåtelse.
Enligt uppgifter vi fått från BoKlok är det totalt 8 st lgh som har upplåten mark.
- Vart ska överlåtelseavtal samt medlemskapsansökan skickas?
Till vår ekonomiska förvaltare Fastum.